lördag 9 oktober 2010

Ålahoppet



I morse kom min kompis Murphy och hans matte Tina och hämtade oss och så körde vi bil jättelänge tyckte jag. Till slut kom vi fram till ett ställe som hette Åhus och där skulle vi vara med på agilitytävling.

Vädret var helt underbart, sol och 10 grader - jätteskönt!

På plats fanns redan Sigge och Bosse - våra klubbkompisar - och deras matte Kerstin och husse Claes. Dom hade redan slagit upp sitt tält, som är mycket större och finare än vårt, och vi fick lov att "bo" hos dom så matte behövde inte trixa med vårt lilla tält.

Vi fick vänta ganska länge, ja matte t.o.m. fikade innan vi skulle in och tävla. Brukar hon inte göra förrän efteråt men jag tror att hon börjar vänja sig nu och inte är så nervös längre. Behöver hon ju inte vara för jag är ju med och tar hand om henne, har hon kanske fattat nu :-)

Murphy och jag sprang som tusan och gjorde vårt allra allra bästa tyckte vi. Våra mattar var nöjda - sa dom i alla fall - och vi fick fina belöningar. Jag tror faktiskt att jag hann trycka i mig 4 om inte 5 hela köttbullar under dagen - yezzzzz!

En toppendag med andra ord!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar