onsdag 7 april 2010

Klubbtävling på TBK - lydnad!


Tjohoooo - första "utomhusaren", men kallt så man nästan frös rumpan av sig - både min och mattes! Vi var fem tappra hundar med vidhängande förare som ställde upp, 3 i ettan och 2 i tvåan. Jag är ju försteklickare så jag gick i ettan såklart. Platsliggningen och tandvisning gick galant men sen tyckte jag att det räckte med närkontakt med marken. Alltså nonchalerade jag min mattes "ligg" under gång och nöjde mig med att sätta mig ner och bli kvar tills jag blev hämtad. Märkligt nog blev Crispin inte alls imponerad av detta initiativ från min sida så till min oerhörda förvåning visade han en stor nolla på blocket!!! Men trots denna nolla så sprang och hoppade jag ihop 159,5 poäng(TÄNK om det varit en officiell sa matte) och blev alltså placerad som trea av oss tre i ettan. Matte sa i alla fall att hon var jättenöjd med min prestation (ja med en liten reservation för läggandet förstås) eftersom det bara är vår andra tävling nånsin och den allra första utomhus. Jag är något mer ofokuserad ute men jag ska verkligen försöka skärpa mig på den punkten. Men jag blir bara så till mig av alla goa dofter i gräset ibland!!

Min kompis Rex och hans matte Anneli var med som moraliskt stöd till oss och det kändes faktiskt tryggt och bra på alla vis. Längtar till att vi kan tävla ihop för det tycker jag skulle vara skoj.

När vi kom hem blev det jättegod kvällsmat och sen gosade vi en bra stund i TV-fåtöljen men nu tyckte jag att matte skulle skriva lite i min blogg.

Ha de bra så länge - vi hörs!

1 kommentar:

  1. Hörru, det var väl ett alldeles utmärkt resultat! Attans vad duktig du är! Matte tycker att jag ska kolla in dina bedrifter så att jag lär mej vad som väntar.... Hon säger att "Allan, han är ett utmärkt föredöme för dej lilla Nisse, titta nu och lär...." Så då gör jag det! :-)
    Voffliga Hälsningar från Ers Gosighet Nisse den Yngre.

    SvaraRadera