söndag 12 juni 2011

Om jag varit galoppör.....


så hade ni fått se denna!

Nu tyckte ni att jag var kaxig va? Men jag kunde inte låta bli att skoja med er när Ingrid tog ett sånt kul foto av mig.

Vi har varit på agilitytävling i Höganäs idag. Det var jätteroligt för där var tre andra griffoner som tävlade i smallklassen och alla var duktiga. Det var Murphy som är likadan som jag och så var det Alfons och Ådi som matte säger är samma ras men dom är svarta och håriga. Griffon belge kallas dom visst.

Murphy fick en pinne med sig hem och Ådi 2 minsann!! Lyckliga dom! GRATTIS säger jag till dom och deras mattar.

Själv fick jag nöja mig med en 4:e plats i agilityklassen för jag hade så bråttom på balansbommen att jag hoppade över kontaktfältet på nervägen. Attans matte som inte sa STANNA där - för då hade jag ju givetvis gjort det. Och i hoppklassen blev det aningen strul i slalomen så där fick vi 10 fel plus nåt tidsfel. Men min matte sa att jag skötte mig jättebra och då är jag glad.

Vi körde ihop med Nisse och Anneli och det tycker vi funkar jättebra. Han är en hygglig prick den där Nisse och springer inte och stöddar sig så man behöver liksom inte påminna honom om vem som bestämmer. För det gör ju såklart JAG.

Min flickbekant Ronja var jätteduktig idag. Tyvärr såg jag inte när hon sprang för då hade vi kört hem men fick veta sen att hon tog sin sista pinne och är nu uppflyttad i tvåan. Bra gjort Ronja o Ingrid!

Nä nu ska jag sova vidare för det har varit en jobbig helg.

Ha det gott mina vänner - vi hörs o ses!

1 kommentar:

  1. Ha ha visst blev det ett coolt foto! Alltid lika trevligt att träffas!!!

    SvaraRadera