tisdag 7 juni 2011

Stolt pappa


Igår hade TBK sin årliga populära inofficiella utställning i strålande väder.

Ja nu var det ju så att jag blev lämnad ensam hemma för att vila mig i form, som matte uttryckte det, eftersom vi skulle tävla i lydnad i Landskrona på kvällen. Kasst tyckte jag för jag ville såklart vara på plats och heja på lillgrabben Chivaz som skulle vara med i valpklass 6-9 mån.

Jag fick se fotona när matte kom hem och jag måste säga att hjärtat sväller av stolthet över min son och hans duktiga lillmatte Johanna. Matte sa att Johanna visade honom mycket fint och grabben skötte sig såklart med bravur. Stolt och glad tågar han in i ringen och äger den - samma attityd som jag själv hade som ung (fast nu tycker jag det är ganska tradigt) - och är väldigt duktig och samarbetsvillig på bordet.

Trevliga domaren Ingrid Lundkvist gav honom en strålande kritik och Johanna fick också beröm. Han fick hederspris och därmed BIR-valp och var kvar till sista utgallringen i BIS-finalen men då var han varm och trött. Bra jobbat!

Nog ser han lite mallig ut på fotot eller vad säger ni?

Mallig var däremot något som varken matte eller jag var efter kvällens lydnadstävling. Tryckande värme och lång väntan gjorde att jag tappade stinget helt. Jag vet nog fasen vad jag ska göra på dom olika momenten men när matte kommenderade så orkade jag bara inte bry mig. Ska ta en funderare på om jag ska glädja henne nästa tävling och göra mitt bästa - för DÅ är jag bra när jag gör det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar