måndag 30 maj 2011

Vårt första "nollade" lopp!


I söndags var matte och jag på Söderåsens BK i Ljungbyhed och tävlade i agility. Min kompis Murphy och hans matte Tina var också med. Jättekul! Tina har justerat sina fötter lite så hon har inte kunnat springa på ett tag så dom har legat lågt på tävlingsfronten. Men nu äntligen var dom med!

Som vanligt när Tina och matte kör ihop så är dom väldigt väl förberedda vad gäller vägen dit. Tina har GPS och matte kollar vägbeskrivning på Internet. Och ALDRIG säger dom samma sak :( Det resulterar i att varje gång tillhör en liten felkörningsrunda så det kalkylerar dom numera med i tidsplanen. Så även denna gång givetvis.

Vi kom i alla fall i hygglig tid och bestämde oss för att slå upp vårt lilla tält fall utifall att.....

Min brorsa Camillo och hans matte och husse var på besök från Stockholm så dom hade också kommit dit för att kolla oss. Nu är ju inte Camillo och jag såta vänner längre - tvärtom - till mattarnas stora besvikelse. Vi har båda kommit över lekåldern och tar livet på större allvar nu.

Nå i alla fall så tillbaks till tävlingen. Jag gjorde som vanligt en heroisk insats och mattes insats blev mera...ja vad ska jag säga.... blek kanske?
Vi började med agilityklassen och där fick vi faktiskt till vårt allra första nollade lopp på officiell tävling! Yes!!! Men av någon anledning så sprang jag inte riktigt lika fort som jag brukar så vi fick förargliga 2.7 i tidsfel. Ajajajajaj iiiinte bra :( Slutade med en åttondeplacering och det var matte fruktansvärt nöjd med sa hon.
Sen kom hoppklassen. Den var i och för sig rolig men jag var inte så jättemycket på hugget så jag gick inte på maxfart. Dessutom gick jag ur slalomen (ajajaj oj vad det blev fel) så slutresultatet blev 5 fel och något ynka tidsfel:( Undrar vad matte gjorde för fel där i den klassen? Hur som helst slutade vi på en åttondeplats i den klassen också.

Slutet gott - allting gott. Matte jättenöjd och då är jag det också.

Sen körde vi hem - efter Tina´s GPS´s anvisningar och då blev det raka spåret :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar