torsdag 5 maj 2011

Ute med kompisarna





Idag fick jag äntligen träffa mina kompisar Murphy och Jackson och deras matte Tina, det var längesedan känns det som. Tina har opererat sina fötter och har mer eller mindre varit bunden till sitt hus i 6 veckor så det har inte blivit några promenader.

Men äntligen kunde Tina promenera och då gick vi tillsammans i Albäcksskogen och där fick vi springa lösa ett litet tag - härligt! Sen gick vi till min koloni och vilade ut lite efter promenaden. Vi kommer ganska bra överrens vi tre - bara jag får bestämma :-)
Jag var tvungen att säga till Murphy när han hittade en plastkruka som matte tydligen glömt i rabatten. Han började leka med den och bita sönder den men det kunde jag såklart inte låta honom göra så jag fick ta till brösttoner. Då svarade den fräcke gynnaren och då kom vi på båda två samtidigt att det är inget kul att bråka så vi lade ner hela diskussionen. Sen var allt frid o fröjd igen - härligt!

2 kommentarer:

  1. Men hvordan bliver Murphy efter alle de rosetter han modtog i Hillerød om lørdagen - endda mens hans udkårne så på og også selv modtog rosetter - bare det ikke stiger ham til hovedet!

    SvaraRadera
  2. Så härligt ni har det :) Vi får kanske titta in hos er i sommar och då kanske vi kan leka alla 6. Annars ses vi ändå till 100% i sommar ju när vi ska bo i stugor ute i skogen. Då busar och leker vi medan våra mattar grillar!

    Ha en underbar vecka Allan ooch hälsa din matte!

    SvaraRadera