måndag 23 maj 2011

Koloniliv och agilitytävling

Nu ska jag berätta för er vad jag gjort i helgen. I fredags var det jättefint väder och då hade min matte bestämt med våra kompisar Chris och Tyson (som för övrigt också har koloni i vårat område) att vi skulle vara hos oss och äta upp en paket kräftor som legat och bränt länge i frysen. Matte har varit jättesugen men det har liksom inte blivit nåt bra tillfälle - förrän nu. Vi bestämde att vi skulle träffas på eftermiddagen, eftersom vi skulle iväg och tävla i Lund på söndagen. Man ville ju vara fräsch då som ni förstår. Åh så mysigt det var, vädret var kanon och Tyson och jag njöt i fulla drag bara av att ligga och rulla oss och mysa i det nyklippta gräset. Och givetvis fick vi också smaka av bordets läckerheter. Ja ni kan själva se på fotona så mysigt det var. Vackert är det också nu med syrener och allehanda blommor - även om vi inte har så många för det ska vara lättskött säger matte - och den skira grönskan. Guuuuuud va jag trivs nu vid denna årstiden! När kräftorna med tillbehör var uppätna och mattarna druckit ett antal glas vin (ja gu vet hur många??) så blev det kaffe och smarriga kakor. Sen cyklade matte o jag hem men Chris o Tyson övernattade för första gången i sin stuga. Mysigt! Det hade vi också gjort om vi inte skulle iväg på tävling nästa morgon. Next time.... Ja sen var det ju tävlingen då på söndagen. Vi (läs matte) diskade oss i båda klasserna men det finns bara ett bevis för hoppklassen blev aldrig filmad. Beviset för min mattes fadäser och min enastående förmåga att lyda hennes minsta vink kan beskådas här. Men - som vanligt - jag förlåter henne för vi älskar ju varann :)) Och så lovar hon varje gång att bättra sig och den går man ju på för man vill ju så gärna tro det :) Ha det bra mina vänner - vi ses och hörs!

1 kommentar:

  1. Ha ha du har det inte lätt Allan! Tur att det e äkta kärlek mellan er! Tulpaner o syrener så fina blommor! O lukten av syren går inte av för hackor!

    SvaraRadera