lördag 14 maj 2011

Jägersro Galopp


Igår kväll var första gången för denna säsongen som matte och jag hade tid att gå på galopp. Det var jättekul som vanligt men på slutet tyckte jag att det blev lite drygt och så började det kurra i magen. Det var nämligen hela 11 st lopp så det drog ut på tiden. Fast man blir ju bjuden lite då och då på än det ena än det andra men man längtar ju efter ett rejält mål hemma i sin egen skål.

Matte och hennes kusin Kerstin (som är jättesnäll mot mig och bjuder på en massa godsaker, hon hade t o m en liten paket kex speciellt till mig) diskuterar mycket om vilka hästar de skall spela på. Ibland har dom tur och ibland inte. Igår lyckades dom pricka in en vinnare i alla fall men dom hade flera stycken som gick in som tvåor men det har man ingen glädje av när man spelar vinnare. Ja som ni har har jag snappat upp en del för jag har varit med många gånger på Jägersro.

Igår hade dom hundkapplöpning också, ett lopp. Det var några långbenta, taniga saker som sprang. Fort sa publiken men jag säger bara det; om dom hade låtit mig springa med där skulle dom minsann få sett vad fort är! Eller...... nåja - i förhållande till storlek i alla fall :)

Klockan blev jättemycket innan vi kom hem, och när jag fått min härliga kvällsmat så föll jag ihop i en hög i fåtöljen och snarkade. Då var jag jättetrött men lycklig efter en härlig dag.

3 kommentarer:

  1. Du har tur du Allan som har en matte som hittar på saker !

    SvaraRadera
  2. Hvis lille Allan havde deltaget i hunde-kapløbet, så ville publiken nok være blevet imponeret under alle omstændigheder!

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera