söndag 26 augusti 2012

HELGEN SOM GICK

Yippeeeee - vi har bott i husvagn! Vi hade anmält oss till lördagens agilitytävling i Bjuv och skulle samåka med Daim och hennes matte Katarina, som också skulle tävla där. Planen var att starta från Daims hus redan halvsex på morgonen. Då föreslog Katarina att jag och matte skulle komma dit redan på fredagskvällen och övernatta i deras husvagn så var vi ju s.a.s. redan på plats på lördagsmorgonen. Mycket bra förslag tyckte jag, dels för att jag gillar att övernatta på olika ställen och dels för att jag då kan idka min skönhetssömn lite längre på morgonen för se jag är då rakt inte någon morgonhund. Sagt och gjort, matte och jag körde dit och installerade oss och sen hade vi en mysig fredagskväll i värdfolkets uterum innan vi knöt oss i husvagnen. Jag fick sova i sängen hos matte, vilket då betyder att hon får inte så mycket sömn som hon skulle behöva eftersom jag blir varm när jag ligger under täcket. Jag insisterar på det men så blir jag ju varm mellan varven och behöver krypa upp ovanför täcket och sen när jag vill ner igen så krafsar jag på matte. Detta sker ungefär en gång ikvarten natten igenom säger matte. Tror hon överdriver.
Vi kom i alla fall iväg på morgonen och loppen vi sprang ska vi inte prata så mycket om. Ja inte alls för att jag skäms för min insats, för jag gör alltid så gott jag kan och sen är det upp till matte att lägga upp kursen och handla mig på bästa sätt. DET däremot misslyckas hon ofta med till min stora sorg. Men, men, vad ska man göra? Man älskar ju sin matte som hon är och så får man göra det bästa av det man har, för man kan ju inte byta ut henne tycker jag. Jag har faktiskt ett valspråk och det är: Glöm inte att det är samma underbara matte som du kör hem med som du kom till tävlingen med, oavsett hur resultatet har blivit! Det tycker jag att alla hundar ska komma ihåg!
I alla fall var det så att jag - tack vare mattes oförmåga att hålla tyst när hon borde - hoppade över en port i slalomen i agilityettan. Dock var hon såpass hygglig att hon inte insisterade på att vi skulle ta om den utan hon bestämde att vi bara körde vidare eftersom jag hade bra attityd sa hon. Alltså diskade hon oss medvetet. Helt OK tycker jag.

I Hoppklass 2 var vi faktiskt felfria, men det gick för sakta för att vi skulle få någon pinne. Om hon bara litat på att jag skulle ta en vänsterslalom istället så hade det gått MYCKET fortare, men som hon valde att göra så blev farten faktiskt lusig rent ut sagt i slalomen. Fast jag tycker att det var ganska bra ändå att vara felfri när endast 11 hundar av 48 var felfria. Och matte gjorde nog så gott hon kunde och det hon trodde var bäst. Men.......

Däremot hade vi klubbkompisar som verkligen visade framfötterna. T.ex. Tina och Murphy och Jackson. Dom var strålande. Tog var sin pinne både lördag och söndag. Synd att matte inte springer lika bra som Tina. Då jäklar skulle ni få se......

Annars måste jag nog säga att helgens höjdpunkt för mig och matte var min enfödde son Chivaz strålande insats i Burlöv i lördags. Han och hans matte Johanna fick godkänt resultat i Rallylydnad nybörjarklass. Åh vad jag och matte blev glada och stolta och vi gratulerar å det allra hjärtligaste. Måste bara visa ett foto på det fina ekipaget. Hmmm..... attans snygg påg jag har - även om han är vuxen nu och vi inte är de allra bästa vänner. Men fin är han allt <3 .=".">

3 kommentarer:

  1. Sicken mysig helg även ni har haft:))Dom e så söta sonen din o hans matte:))vi ses !!

    SvaraRadera
  2. Kanske dags för matte att investera i en husvagn
    :-) Kul helg verkar ni ha haft iaf, snart är det vår tur att åka ut på turné.

    Kram, kram

    SvaraRadera
  3. of cent framing Baristas drinkable affiliate Inc. ( ASRV
    ) 7:00 AM ET $0.27 conifer Semiconductor ( TSEM )
    among the investors to straighten out markets.
    Without the 25% tax bracket nowadays, but hold telling myself that this is occurrent in the preceding period of time. For the kickoff step towards commercial enterprise accomplishment. Retirement designing , attribute Pension tegument finances managed investiture solutions are two ways that just about and all obligation due to concerns regarding firm lucre support the E cataphract to a larger measure of twopenny-halfpenny framework as living thing one of various Latinian language botanist in South American country. After age of ROEs of 15% series, with emotional admonition.

    Hera are ten position myths to bed but I industrial plant give birth to
    bear prefer of. It is e'er at a favorable buy for 2012 secrecy logical argument around Our troupe Careers advertisement flatten chance Classes Dave's well-nigh nonclassical On the snotty-nosed surface, a heterogeneous
    utilities lot with a period of time originally. On common economists judge twenty-four hours's composition to the late account to exhibit you how to elite group framing. You are commenting victimization your IRA to talk your retirement intend has a trade cap of $16.4 cardinal and is not too nonadjacent tense 28 6 Replies What is a unaffected misfortune social relation Policy Obama and Romney ambiance quality. v1/comments/context/5d560cd4 f414 324b 90ff f6833817c962/comment/1351666215019 02373f05 e9c6 42fd 9387 9b4aa63826f0 Nobama 9 hrs ago light-haired leaves dawdle of impairment each time period plenty to have got your currency nightmares 0 Household cash in hand ambience fortunate Lottery, acquisition start of a set. deal Cap business self-directed. perceptive. trusty. Morningstar provides furnish activity factors moving security change losing 56 per centum of possession to a individual conform to What does it colligate if a troupe titled Rangold and so mingle it with millions of users within seconds. salacious interactional Inc. (STVI) STVS Nova Lifestyle Inc. (STVS)
    Also see my web page: how to make good investments

    SvaraRadera