söndag 11 mars 2012

AKTIV...

.......kan man ju lugnt säga att jag har varit idag.

Dagen började som vanligt med morgonpromenad och sen frukost efter det. Sen vankades det agilityträning i ridhuset. Idag hade fiffiga Anneli tänkt ut två roliga övningar till oss, den ena där vi tränade kontaktfält (A:et = JAG) och handling (=matte) och den andra var en slalomövning med tunnlar på båda sidor och hopphinder. Om ni frågar mig så gick det som smort, i alla fall från min sida sett. Tror att matte var nöjd för dagens nykokta kycklinghjärtan formligen haglade över mig, vilket jag uppskattade enormt såklart :)

Sen gick färden till våran klubb där några rallyentusiaster samlades. Matte ska bli tävlingssekreterare och skrivare (tillsammans med ett par kompisar) och dom behöver ju träna på detta så vi fyrbeningar fick ställa upp och gå några rallybanor medan aspiranterna tränade på att skriva ner domare Lenas kommentarer. Om jag ska vara ärlig så var väl både min och mattes insats sisådär. Vi kom lite sent och min yra matte gick banan en gång (räcker inte på låååånga näääär för henne) sen kastade vi oss ut i hetluften. Nåja, syftet var ju att skrivarna skulle träna så vi tog det med en klackspark. Hur som helst blev det en jättetrevlig stund - d.v.s. så länge solen var framme. Sen frös man häcken av sig :(

När detta var klart - tror ni då att matte gav sig? Näääääää - då jädrar skulle det tränas rutskick, hopp/sitt och apportering av främmande (läskig) apport. Nu var jag ju sugen på dom däringade kycklinghjärtana så jag tog mig i pälsen och försökte göra mitt bästa. Rutskicken går skitbra men jag har sååååå svårt för att (just i rutan) stanna omedelbart på mattes kommando, blir gärna ett par för många steg. Och har man osis och har vänt upp liiiiite för tidigt, ja då är man rökt om man kommer över bandet innan man stannar. Men.... det gick ganska hyfsat faktiskt.

Hopp/sitt - inga problem. Jag vet ju att jag ska sitta så varför ska jag då springa iväg framåt? Jag är ju så attans vig så jag nuddar inte hindret på tillbakavägen i alla fall. Det köper matte, för man får inga extra stilpoäng för att man går ut säger hon.

Matte lånades Lenas (Terras) apport som egentligen är alldeles för stor för min lilla mun men eftersom det oftast är såhär taskigt läge på tävling så körde vi på den. Iiiiiiiinga problem (för att det var Terras???). Jag sköt som en blixt på mattes kommando ut och tog den omedelbums och returnerade den i full galopp - yippeeeee - fick tömma dosan med kycklinghjärtan. :)))))))

Sen vände vi näsan hemåt och när vi stigit innanför dörren så blev det direkt i badkaret för min del. Jag ska väl inte säga att jag direkt längtar dit, men det är ganska okey i alla fall för matte ställer fram en godisburk på badkarskanten som jag får tulla av lite då och då.

Nu, mina vänner, ligger jag och myser och torkar i ett härligt frottébadlakan.

Ha dé!

5 kommentarer:

  1. Härlig söndag ser jag mys pys! Amen sista bilden e bara UNDERBAR!!Många kramisar!

    SvaraRadera
  2. Ja denne lille herre vet att njuta av livets goda :)
    Kram tebaks <3
    Ja det var en härlig söndag och det ser jag att ni oxå haft - jättekul. Vi skulle kanske samlas (MED vovvarna såklart) och ta en tur till Ystads Djurpark nån gång? Hade varit mysigt. Om vi nu hinner mellan alla tävlingar......fniss....

    SvaraRadera
  3. Ja, rallyn lät ju kul, men bad????? Fi fasen.... Matte tycker du är jättesöt, vad jag tycker skriver jag inte... Mira tycker att du är väl OK i vitt badlakan, men skickar tipset att ljusgrön handduk hade varit hippare. ... Å när blev hon expert på sånt?????
    Jaja, i vilket fall... Njut du i ditt mjuka badlakan så ses vi på söndag!!! Eller inte, jag ska ju vila... Mira å du får diskutera gröna handdukar då... Bye bye!!
    Hälsningar
    Nisse Pisse Lingonben.

    SvaraRadera
  4. Hej Pinke! Jasså Mira tycker de jaha? Nu e de så att vi har bara ett ljusgrönt och det är mattes men jag får kanske ärva det när hon kasserar det. Ska jobba på det Miris :) Näe vi ses inte på söndag för då har jag hört att vi ska till Malmö Int. Men en annan dag.....

    SvaraRadera
  5. Ser ut som ET:s lillebror vetja :-) Vi behöver TS o skrivare till rallyn i sommar så det låter alla(n) tiders. Visst ska vi gå på djurparken, hade varit skoj.

    Kram

    SvaraRadera