söndag 3 juni 2012

FULL RULLE

....är det alltid i detta huset.

När matte inte jobbar, och det gör hon inte sååååå förfärligt mycket, då händer det alltid nånting här. Vi har alltid någon aktivitet på gång.
Vissa av vännerna har uttryckt en åsikt om att det kanske blir lite föööör mycket aktiviteter och träning för lilla mig och detta grundar sig på en mindre succéartad föreställning som jag gav på Malmö BK i fredags kväll. Tja va fasen gör dom så stor affär av det för? Jag var inte pigg på att uppträda och det luktade spännande på planen plus att det låg en massa godis utstrött (läs kaninbajs). Det är väl inte hela världen?
Det tycker förstås matte, som förutom att hon betalt 225 spänn för detta gärna vill visa världen att jag är kanonduktig och kan alla momenten. När jag vill, kan jag då tillägga. Och det ville jag INTE i fredags. Basta! Har en griffon bestämt nåt så har han!

Efteråt skojade matte (fattade ju inte jag just då) och "skänkte bort" mig till Lasse som genast nappade. Det följde ju t.o.m. med cirka 3 kg Orijen och det är minsann inte billigt. Men kolla så olycklig jag blev....


Som tur var förstod jag strax att det var bara skoj så sen kunde jag kela igen med Lasse i lugn och ro.

Dagen efter steg vi upp tidigt för att köra till Burlöv och kolla rallylydnadstävlingen som - hör och häpna - jag faktiskt inte var anmäld till! Kom inte och säg att jag aldrig vilar :)
Men våra goa kompisar skulle tävla så naturligtvis måste vi dit och heja. Våran klubb - Trelleborgs BK - hade en hel drös med ekipage där så det var jättekul, fast svårt att koncentrera sig och hålla koll på alla som skulle hejas på. Allra viktigast var förstås att inte missa min son Chivaz och hans matte Johanna. Dom är såååå duktiga och kommer att bli superbra när Chivaz mognat lite. Han är ung än och inte så tävlingserfaren så han har ju mycket att göra med att kolla omgivningarna, men det försvinner så småningom såklart. De gjorde en jättebra runda och Johanna jobbade på bra, så när han inte blev föööör distraherad av omgivningen gick han väldigt bra och med fin kontakt. Titta så fin han är - väldigt lik mig...tycker ni inte?



Det är min kompis Isa´s matte Ingrid som tagit dessa två foton - tack Ingrid <3

Ja nu har jag inte tid att skriva mer för nu måste jag packa min väska. Vi ska iväg, tillsammans med vårt lydnadsträningsgäng, upp till duktiga Jenny Wibäck. Matte säger att vi hyrt en mysig stuga och vi ska bo där i 3 nätter. Hela måndagen och tisdagen ska vi vara hos Jenny och träna och det ser vi fram emot. Kan undras om hon har nåt bra tips till mig så jag blir lika bra på tävling som jag är på träning????? Håll tummarna för det mina vänner. Rapport kommer!

3 kommentarer:

  1. Förstår precis, jag har inte hellerr lust att jobba varje dag. Nu får vi se om matte lärt sig några nya knep hos Jenny W.

    SvaraRadera