lördag 27 februari 2010

Hurra det töar



Ja som ni ser fick jag gå och knyta mig för jag har varit ganska aktiv nu ett par timmar och det kändes som en bra idé att ta en liten powernap.
Först gick vi en långpromenad på en väg som jag gillar för jag kan springa lös en del av den rundan och det gillar jag. Och då konstaterade jag att det töar rejält. Oh så skönt om snön försvinner!
Sen när vi kom hem igen så gick vi ner och tränade lite lydnad i vårt underjordiska garage. Där är ju varmare än ute i alla fall och torrt på betonggolvet. Utomhus kan vi inte träna just nu för jag vill knappt sätta mig i snön/blasket och långt mindre lägga mig såklart. Matte har full förståelse för det så vi försöker hela tiden hitta inomhusträningsplatser. Som t.ex. inne på banken häromdagen. Tvättstugan är också bra fast en aning liten. Garaget är faktiskt perfekt sånär som på att ljuset slocknar efter en stund men jag är van vid det så då tränar vi på sitt kvar eller ligg kvar medan matte går och tänder ljuset! Sen är det attans svårt med metallapporten förstås för den far iväg helt oberäkneligt och idag gjorde den en gir och in under en bil men det var ju inga problem för mig - det klarade jag galant! Nästan bara lite roligare, blev faktiskt lite taggad av när den försvann runt hörnet!
Matte blev nog ganska nöjd med allt utom läggande under gång (fast vi har ju inte tränat på länge så hon får ursäkta om jag är lite ringrostig - ska försöka bättra mig) för jag fick många belöningar av ett nytt jättegott mjukgodis i små bitar - mums! Det kan jag göra många konster för!
När vi sen kom upp i vår lya fick jag duscha undderredet o benen för det var så lerigt ute och efter det dukade matte upp bordet med grooming-grejorna. Det tycker jag om! Men vi tog bara lite tandsten för vi var nog ganska trötta båda två.
Sen - som ni ser - gick jag och knöt mig i mitt lilla bo.

1 kommentar:

  1. Hurra det töar, Ja snart kommer våren med sol och många ljusa timmar. Själva har vi varit i svedala och spårat. Hella fick klart godkänt.

    SvaraRadera