tisdag 23 februari 2010

Vad hände sen då?

Ja nu har jag ju hunnit bli 2 ½ år gammal och vi har hunnit med valpkurs, allmänlydnadskurs, tävlingslydnadskurs och agility nybörjar- forts 1 och forts 2 och går nu i träningsgrupp agility. Tävlingslydnaden tränar vi själva och tillsammans med våra kompisar och inte minst Superinstruktören Anneli - hon är vårt stora stöd här i livet! Dessutom har hon en jätteball papillon - Rex - som är en av mina bästisar (trots att han är kille!) och han är min idol för han tävlar i lydnadsklass 3 minsann!

Vi har tävlat en enda gång (bortsett från klubbtävlingar) i agility och då ställde vi upp i novisklass i AgilityFyrkanten i Ystad. Det är 4 klubbar som tävlar tillsammans och skiftar om att arrangera tävlingarna, nämligen Svedala, Skurup, Ystad och Trelleborg. Vi hade sån tur att vi vann novisklassen small (9 delt.) och av alla 25 ekipage i S, M och L blev vi 2:a - yeeeesssss!!! Nybörjartur!!! Ligger på youtube "AgilityFyrkanten Bodil och Allan" om nån vill se oss.

Nu har matte anmält (hur vååååågar hon?) till vår första "riktiga" tävling - fast inofficiell - i agility 1 och hoppklass 1. Dessutom har hon anmält oss till lydnadsklass 1 i Malmö. Jag ska stå och vara snygg på lördagen och förväntas vara duktig i lydnad på söndagen!?!? Hmmmm får se hur jag gör........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar