söndag 28 februari 2010

Agilityträning




Jahapp då får man pusta ut på soffan efter en händelserik söndag! Först var det agilityträning i ridhuset i Dalköpinge och det var jättesvårt men kul. Synd bara att min matte ska ha så svårt att komma ihåg banor. Hon får verkligen skärpa sig. Men JAG var duktig sa dom andra men av nån underlig anledning så bara för att matte blir yr och glömmer banan så tycker hon att det går kass. Hallå - jamen jag då???? Ja hon insåg nog att jag skötte mig för jag fick ganska mycket godis och det var ju bra.

Sen körde vi direkt till våran klubbstuga för att hjälpa till att måla. Dom andra hade ju startat i morse men eftersom vi hade giltigt förfall så kunde vi sluta upp lite senare. Jag hade en himla tur för när det vankades hamburgare o korv så satt jag vid sidan om (jojomen på vår klubb får hundarna vara inne i stugan!) en jättesnäll husse som bjöd mig på korv. Wow - det gillade jag!

Nu ska vi softa framför TV:n för matte ska kolla World Cup (hästhoppning).

Skickar också med en bild på vår fina Mdoka-hane - tänk att han färgade ut på 2 dagar efter att matte köpt små hanar till. Hon trodde nämligen att vi hade 6 honor. Så visade det sig att vi hade 5 honor och denna fina hannen!

3 kommentarer:

  1. Du Allan hälsa din matte att det inte är helt lätt att kommentera på våra bloggar. Jag tycker ni är jätte duktiga på Agilityn. Ni får gärna hänga med oss och spåra på lördag om nu har tid, för det kan jag lova det finns en massa oönskat ute i skogen. Kram på er båda.

    SvaraRadera
  2. Hej allan!!!
    Så kul med en egen blogg.....jag får peppa min matte att starta en till oss :0)
    Just nu har matte tagit på sig att passa en jätte boxer så jag måste vara på vakt o passa matte hela tiden.Det gör mig lite sliten!
    Men nästa vecka skulle jag gärna träffas för lite träning....matte säger att jag behöver träna mer på hund möten.Det tycker inte jag......jag e jätte duktig på att skrämma iväg alla hundar som vi möter!
    Kram Yazz(o svante men han e på kärleks weekend med shih-tzun molly=0)

    SvaraRadera
  3. Tjenare Yazz! Puh det hörs som om du har en jobbig vecka. Men vad gör man inte för att skydda sin älskade matte? Dom e ju så värnlösa. Ja kan du fatta att dom tycker att man ska sitta där som en mes och låtsas inte bry sig om när man möter hundar o andra faror! Ofattbart! Fast å andra sidan är godiset jag får då inte helt fel......
    Vi satsar på de som dom kallar träning i nästa vecka. Ha de bra så länge. Och du - se upp för jätteboxern! Sov bara med ena ögat!

    SvaraRadera