tisdag 25 maj 2010

I går skötte jag mig bra....

.....sa matte och då blev jag jätteglad. Vi var på TBK och deltog i klubbtävlingen i agility. Nu i år så har jag fått börja vara med i öppenklasserna tillsammans med dom stora pågarna o töserna. Dom är jätteduktiga och mycket över min och mattes nivå men det är i alla fall superbra träning för oss och kul att vara med även om det är svåra banor. Speciellt har jag lite problem ibland (ja okey då....ofta....) med slalomen men mycket är nog faktiskt mattes fel som kanske inte litar på mig till 100% och då blir jag ju lite tveksam - vad är det hon vill egentligen? Men det löser sig väl så småningom. Man har ju framtiden för sig eller hur? Hur som helst så lyckades jag lotsa matte runt UTAN DISK i både agility- och hoppklassen. Klydd med slalom i bägge men det var en jättejättejättesvår ingång så vi förlorade såklart dyrbara sekunder där och fick några "vägran". Trots allt kom vi i mål med 5 fel i hoppklassen och 11,18 i agilityklassen och bra tider. Det resulterade i 3:e placering i båda klasserna så det var både jag och matte väldigt väldigt nöjda med :-)

2 kommentarer:

  1. Jag kan tänka mig att det var roligt att få leka med de stora pågarna och töserna. Vilken bra handling du måste ha gjort eftersom matten din klarade av att hålla koll på banorna. De kan vara rätt svåra i öppenklasserna har jag hört. Min matte har fått blackout i några banor så jag vet hur det känns när de 2-benta bara står där och yrar :)och vi (dom kloka, snabba och helt enkelt de bästa) står där med alla fyra tassarna på G och bara vill vill vill iväg... Men vi får helt enkelt ha överseende ;P

    SvaraRadera
  2. Ja det har du rätt i Alfons, vi kan inte ha för stora krav på dom, dom är ju inte lika smarta som vi :-)

    SvaraRadera