söndag 23 maj 2010

Utställning i Hässleholm




Jahapp - då har man varit på ett ställe med enorma gröna ytor som tydligen kallas för Hässleholm tyckte jag dom sa. Mina bästisar Murphy och Jackson och deras matte Tina kom och hämtade oss i morse. Jag förstod nog vad klockan var slagen för jag känner igen dom där grejorna som vi har med oss när jag ska gå snyggt och stå och se snygg ut, t.o.m. upp på bordet där dom ska klämma och känna på en och kolla bettet och guvetickevad. Ja jag låter dom hållas för dom är hyfsat snälla och sen får man ju belöning :-) Och döm om min förvåning - när vi kom dit var brorsan Camillo där med sin matte Christina och husse Sid. När brorsan och jag ska vá snygga på samma ställe så brukar han alltid kom hit kvällen innan. Mystiskt.

Vädret var bra, matte sa att regnet hängde i luften men det blev inget av det men fyyyy va det var vått i gräset på vissa ställen. Ja JAG tycker i alla fall inte om att traska i det där! Det var så vått så t.o.m. en liten andfamilj hade tagit sin tillflykt dit och dom små gulliga andvalparna SIMMADE i en pöl. Hur som helst så avlöpte det hela bra. Jag och brorsan gick in i championklassen och försökte se så stiliga ut som möjligt. Det lyckades ganska bra för jag vann (denna gången - det varierar nämligen med domarnas tycke och smak) och vi fick bägge "certifikatkvalité" i betyg. Sedermera blev jag bästa kille och efter mig som nummer två står Snyggmurpelurpan, d.v.s. min lekkamrat Murphy och jag fick CACIB och Murpan fick cert och reservcacib. Sen mötte jag snygga tjejen Sally (hon är fiiiiiiin tycker jag) i tävlingen "Bäst i rasen" och där vann hon över mig. Helt okey tycker jag och matte också för då fick vi åka hem och med oss i bagaget hade vi det åtråvärda CACIB:et - det som vi ville ha! Båda mattarna var supernöjda och nu är vi hemma och jag har fått jättegod kvällsmat och nu ska jag mumsa på det härliga tuggbenet som matte köpte till mig på utställningen.

Ha dé gott mina vänner - vi hörs!

2 kommentarer:

  1. Snyggt:-)Både lydig snabb och snygg kan det bli bättre!!!!GRATTIS GRATTIS GRATTIS

    SvaraRadera
  2. GRATTIS till framgångarna i Hässleholm och ett CACIB med inte illa....:)

    SvaraRadera