måndag 31 maj 2010

Attans oxå - fel sorts korv

Matte fick ju uttryckligen order av borderligans matte att det skulle vara Ingmar Johanssons 88%-iga chorizo. Så kommer min matte dragandes med Möllers medelhavsvariant :-( Såklart att man inte gör sitt bästa då! Nåja sååå kass var jag inte och något litet missförstånd från min tämligen tävlingsorutinerade matte gjorde att vi var futtiga 4,5 poäng från ett förstapris. Ja ja ja det gäller att titta på 10:orna och 9:orna och 9,5:an vi fick och glömma resten..... Nya tävlingar - nya tag - ny korv - så skall vi nog klara av att få vårt LP1 eller vad tror ni?

Dagen efter blev lite mer lyckad om man säger så för då var jag o matte och visade upp våra och mina klubbkamraters i TBK färdigheter i agility. Det var Smygedagarna och då hade vi en liten uppvisning där och det var jätteroligt! Konstigt - där funkar det med vilken korvsort som helst och det går jättebra med köttbullar också - det borde kanske min matte fundera över hur det kan komma sig!

3 kommentarer:

  1. Attans otur men det är bara att komma igen är ju inte ditt fel att matte har med fel godis;-)

    SvaraRadera
  2. Åkaj alltså.... Choritzo till lydnad och mattes viltköttbullar till agility! Har tatt en himla lång tid för min matte å fatta det, men nu är hon ganska inkörd. Du får nog lägga lite tid på din matte så att hon fattar! :-) Hälsningar, Mira

    SvaraRadera
  3. Tack Mira, det var ett bra tips. Lite snävt om tid men jag ska försöka få henne att fatta det tills på lördag så vi kan lyckas med det där du vet......
    Ha dé!

    SvaraRadera