söndag 9 maj 2010

Jaaaaaaaaaaaaaaaa - det gick vägen!!




Asså ni kan bara inte ana hur lycklig min matte är idag. Vi har varit på lydnadstävling i Svedala och jag tävlade i lydnadsklass 1 för andra gången i mitt liv. Första gången gick jättebra men denna gången var matte tveksam om utgången eftersom det regnat och varit kallt och hon vet ju att jag hatar att ligga i vått gräs. Jag försökte lugna henne och säga att du vet ju att jag brukar ställa upp när det gäller men hon vågade inte riktigt tro på mig. Ja jag måste ju erkänna att ibland strejkar jag förstås - fast inte ofta. Nå i alla fall så fick jag ligga på en jääääättttestor saftig maskros (ja där var gott om dom - oh så sugen jag var) men jag höll mig i skinnet och lät bli att tugga på den. Sen var det ju en massa nya saker runt om som hände så man fick ju hålla lite koll då och då (då kände jag på mig att matte blev lite ängslig) men jag skötte mig så efter tandvisningen (trevlig domare - hon var väldigt kelen så man fick ju mysa lite med henne) fick vi veta att vi fått betyg 10 - 10. Då slappnade matte av lite tyckte jag.

Vi hade startnummer 7 (vi var totalt 14 st i ettan) och dom första 6 gick sina pass och då var vi uppvärmda och klara att gå in men då blev det 10 min paus så vi fick coola ner oss lite. = bra för då fick jag extra köttbullsranson. Sen blev det vår tur och det gick ju som sagt bra fast jag var inte riktigt så alert o snabb som i vanliga fall men vi får skylla på "tung bana" för en liten petit :-) Jag tror bestämt att jag halkade till lite vid ingången i inkallningen så det blev lite halvkass avslut men men.....

Sen kom det allra bästa - när vi lämnade banan. Då fick jag tömma hela godisväskan med smarriga köttbullsbitar - oh dom hade jag gått och tänkt på under hela passet!!

Sen var det prisutdelning och min yra matte hade ju inte observerat det - eller rättare sagt hon trodde att den skulle vara utomhus - så dom kallar från stugan på henne och jag fick inte komma med in - ahmenva? De e ju jag som har gjort grejen eller hur? Som tur var så var min kompis Rex och hans matte Anneli med oss så jag fick stanna hos dom när matte gick in och fick priserna, dom var många o fina. En jättefin mjuk rund tjusig kudde att ligga mjukt o härligt på plus pokal o plakett o tuggben. Fast jag hade uppskattat ett kilo köttbullar mer egentligen!
Sen tog vi bilder utanför stugan på prispallen för den gillar jag att stå på - så jag också fick känna av segern sa matte.

Nu e de mys o kel med matte o lugn hemmakväll som gäller och så samlar vi oss inför nya utmaningar - dom kommer snart!

3 kommentarer:

  1. Jaaaaaa jag visste det mega Grattis till världens bästa petit av könet hane!!! Bara ett kvar nu men det fixar ni nästa helg! Stor Kram

    SvaraRadera
  2. Ett STORT GRATTIS från oss alla. Ni är jätteduktiga. Självklart tar ni hem det tredje vid nästa tillfälle. LYCKA TILL!!!

    SvaraRadera
  3. Massor med Grattisvoff och Hurrayl från Nisse med matte! Så himla skitbra!!!
    Fast håller med dej, köttbullar borde vara standardpris tycker jag!

    SvaraRadera