torsdag 6 maj 2010

Inofficiell agilitytävling i Lund

Ja nu har man varit på tävling igen och det var jättekul som vanligt. Jag fick godis och beröm men vi blev ju diskade i båda klasserna hörde jag matte säga - men lika glad för det var hon! Jag råkade ju ta ett hopphinder för mycket av bara farten (jädrans matte som inte säger ifrån i god tid för då hade jag ju vetat var jag skulle....) i agilityklassen så där var den disken. "Men vilken fin slalom" hörde jag matte säga med beundran i rösten. Sen i hoppklassen blev jag lite vilse i slalomingången så den fick vi ta om två gånger och sen var det samma visa igen, när vi tar tredje sista hindret har jag full sprut och då missar matte att direkt visa att vi ska snett åt höger och så står det ett häääärligt däck rakt fram. Såklart siktar jag in mig på det men när matte ropar stannar jag och vänder men domaren säger att jag hade nosen förbi däcket (ser faktiskt inte så ut på filmen men skit samma) så det blev 3 vägringar och disk. Hur som helst var matte jättenöjd med min insats så det var en mycket trevlig tävling tyckte vi båda. Sen var det ju bra att jag fick se och uppleva det där stället för jag ska tävla i lydnadsklass 1 där nästnästa söndag så då känner jag mig kanske LITE hemma där!

2 kommentarer:

  1. Hej Allan,

    Har precis kollat på filmerna. Vilka lopp! Håller med dig om däcket. Förstår inte detta med nosen för vi har ju inga långa nosar direkt. Om våra korta små nosar ska vara förbi däcket borde det synas tydligt ju. SUCK dessa domare säger jag bara. Min matte gjorde bort sig totalt på DM:et förra helgen. Det är så pinsamt att hon inte ens har lagt ut det på bloggen men jag ska tjata på henne idag så hon VERKLIGEN gör det...

    Ha en skön helg och lycka till på tävlingarna framöver - agility som lydnad!

    /Alfons

    Ps; Både matte och Ådi hälsar till er båda...

    SvaraRadera
  2. Duktiga Allan och naturligtvis är hon duktig hon där bak som försöker hänga med.Kram

    SvaraRadera