lördag 5 juni 2010

Rätt korv men fel på matte...........

Egentligen vill matte över huvud taget inte diskutera detta för hon grämer sig något alldeles fruktansvärt men jag känner att jag måste berätta. JAG skötte mig med den äran idag måste jag säga men matte fick någon sorts black out (brukar bara hända i agilityn annars). Förmodligen var det det efterlängtade LP1:et som gjorde att hon - som i vanliga fall är lugnet själv - var n å g o t spänd. Allt gick som på räls ända tills vi kom till inkallningen. Jag sitter snyggt - nåja, jag vände mig väl om ett ögonblick och fluktade in kompisen Rex - och när matte gör helt om så händer det hemska! Hon glömmer (eller???????tror att hon hörde????) att invänta tävlingsledarens "kalla in hunden" och kallar in mig. Ja vad tror ni resultatet blev? Jo en NOLLA för att hon inte väntade!!!! Och det värsta är att hon VET ju att man ska invänta order men.............. Så nu måste man alltså ut ännu en gång i ettan (eller flera i värsta fall) för att få LP1. Osis!
Jag fick i alla fall en massa godis och beröm för JAG hade ju gjort vad som förväntades av mig men matte fick äcklig mat och bara ett glas vin (trots att det är lördag) som straff så vi får hoppas att hon skärper sig till nästa gång. Håller ni inte med om det kompisar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar