söndag 27 juni 2010

Vaddå störande? Vá menar hon mé dé?

Vi har haft en jättehärlig midsommarhelg med strålande väder och långa lata dagar i kolonin med besök av roliga hundkompisar. Fast matte hade varit väldigt sugen på WDS och när hon kom på att hon kunde se det i datorn så var det nära ögat att det inte blivit något koloniliv i helgen. Vi har nämligen inte el där. Jovars, ett bensindrivet elverk, men det är ju lite långsökt i detta fallet..... Ännu mer sugen blev hon helt akut på att vara med på lydnaden i Simrishamn idag. Vi jagar ju - ja hon d.v.s. - gubevars vårt LP1. Men det tåget hade ju gått..... Tur var det i denna högsommarvärmen - puh! Och på tal om värme så orkade jag inte leka med min pipis med samma intensitet som vanligt. Den fick jag av min kompis Tyson (yorkie) på min 1-årsdag och den är jag oerhört förtjust i att jaga och springa omkring och tugga på. Då kommer det nämligen ett ljud ur den som driver matte till nästan vansinne och hon säger att vi terroriserar hela koloniområdet. Förstår jag inte alls.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar