fredag 18 juni 2010

Åh vad jag älskar att vara här



Matte och jag har en koloni som jag bara älskar att vara i. Vi har så skönt där när det är fint väder. Jag strosar runt och snusar på allehanda ting när matte klipper gräs eller jobbar med nåt annat. Och när jag tröttnar på det, ja då slänger jag mig bara raklång ner och njuuuuuuuter av att ligga i gräset.
Vi brukar cykla dit och då sitter jag i cykelkorgen med cabrioletten uppfälld, det gillar jag. Mycket bättre än en varm äcklig bil. Och så får ju matte lite motion på kuppen, det säger hon att hon behöver.

Sen gillar jag faktiskt att träna i kolonin också - tro det eller ej. Där ute är jag en fena på precis alla moment! Fråga matte ska ni få höra. Hon hoppas på att jag ska göra det lika bra på andra ställen, inte minst på det där som kallas tävling. Det skulle jag väl i och för sig kunna göra om jag ville men grejen är att det ofta är så mycket annat intressant som då utspelar sig runtomkring och som jag bara MÅSTE kolla. Jag VET att jag måste skärpa mig men det är ju så svårt.......

Ibland grillar vi här med kompisarna och då vankas det godsaker ska jag säga. Hoppas det snart blir en grillkväll.....

2 kommentarer: