måndag 28 juni 2010

Ikväll var jag duktig!

Vi hade klubbtävling i agility på TBK. Alldeles underbart väder, strålande sol hela kvällen. Kanske jag var på extra bra humör p.g.a. det fina vädret, vad vet jag, men det gick som smort i alla fall. Ja åtminstone i den ena klassen. Vi var anmälda både till Öppen Hoppklass och Öppen agilityklass. Jag överraskade matte med att gå felfritt i hoppklassen - märk väl INKLUSIVE slalomen - och vår tid blev 42,1 sek. (idealtid 56 sek.) och vi blev tvåa i klassen. Tjohoooooo! Gissa om matte var glad! Sen gick det inte lika bra i agilityklassen, ja ska sanningen fram så blev vi diskade. Men matte valde att för träningens skull göra en högerslalom SOM JAG KLARADE sånär som på att jag missade en port på slutet. Men den reparerade vi den fadäsen så matte sa att hon var nöjd i alla fall. Det blev lite strul med några framförbyten tror jag (vi har inte kört så mycket med dom men matte har fått för sig att vi måste träna på dom) så vi fick visst 3 vägran och då åker man på öronen ut.

Mycket lyckad kväll och t.o.m. en trofé till prisskåpet fick vi med oss hem :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar