söndag 4 juli 2010

Titta jag vann nåt


Vi var i Bjuv idag i värsta värmeböljan och tävlade i lydnad. Matte har ju för sig att vi ska få vårt LP I men tji fick hon - denna gången oxå! Nu tycker jag att det börjar bli tjatigt med ettan faktiskt och jag plöjer igenom den något så när okay men alltid är det nåt som falerar. Mest mattes fel förstås. Hon borde ju ha lite bättre koll och sätta in insatserna där dom behövs men idag t.ex. gjorde hon samma tabbe som hon gjorde i Burlöv. Fast att hon vet att jag nån gång ibland glömmer hur man gör läggande under gång (jag jag skyller på att jag glömmer men jag vet nog.....) så missade hon att påminna mig lite extra o hjälpa mig på traven och då gick det som det gick, d.v.s. jag blev stående. Annars har jag åtminstone satt mig ner men idag orkade jag bara inte i den tryckande värmen, enklast att bara stå kvar. Ja - så stod vi där med lång näsa och 155,5 förargliga poäng. Futtiga 4,5 poäng för lite!!!!! Attans vad förargligt. Matte hade lovat mig att om vi fick 1:a pris idag så skulle jag få semester och så lovade hon dessutom att köpa en ny grön drake för jag har haft sönder pipet på den gamla. Av det blir det väl intet nu då :-(
Trösterikt är dock att vi blev faktiskt sexa av sjutton ekipage och som ni ser så fick vi en grej med oss hem. Matte valde hundschampoo - det vet jag inte om jag tycker var ett höjdarval precis.

För övrigt var Bjuv en mycket trevlig tävlingsplats med proffsigt upplägg och trevliga funktionärer och härlig stämning. Dit kommer vi gärna tillbaka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar