onsdag 28 juli 2010

Matchande klämmor - ett måste!


Hej! Hur har NI det i sommarvärmen? Jag för min del tycker att morgon och kväll är jättesköna men mitt på dagen är det onödigt varmt. Skönt om man då kan ligga i skuggan och ta det lugnt bara och det är ju det jag gör för det mesta. Men nån gång emellanåt får matte ett ryck och då ska det minsann jobbas trots värmen.

Och på tal om värme så tänker man ju då osökt på kyldukar (sköööööna) och när jag tänker på kyldukar så tänker jag på Tiffany, tjejen som var på besök i förrförra veckan i värsta sommarhettan. Asså vet ni vad? Hon hade inga klämmor som matchade hennes kylduk!!!! Själv har jag såklart klarblåa klämmor till min ljusblåa kylduk! Så matte började leta i affärerna för hon hade absolut sett rosa klämmor nånstans. Men det fanns inte att uppbringa så efter en djupdykning i vår egen tvättkorg så hittade matte några rosa klämmor där. Dom skickades genast iväg per post till Tiffany och resultatet ser ni här. Håll med om att det ser bra ut :-)

Och på tal om nåt helt annat så har jag tränat ikväll. Först agility som gick ganska hyfsat och sen innan vi körde hem gick vi över på lydnadsplanen och där gjorde jag en hjälteinsats! Jag låg minsann plats mellan två stoooooooora och (förmodar jag) jättestarka schäferkillar som jag aldrig träffat förut! Och inte nog med det - matte gick och gömde sig ovanpå alltihop. Gömt sig har hon ju gjort när vi tränar i vår koloni och även på andra ställen när vi tränar ihop med mina vanliga kompisar. Men detta var första gången som hon gömde sig när jag låg plats med okända hundar. Hon bara försvann in på TBK:s "veranda" och blev helt osynlig. Men - jag var såklart jätteduktig och låg lugn o fin och väntade för hon brukar dyka upp igen ju och så också denna gången!! Matte var jättenöjd och då blev det självklart många godbitar efteråt - kanonträning tyckte både jag och matte :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar