lördag 17 juli 2010

Idag har jag badat I HAVET :-))



Puh vilken värme! Jag har inte ens orkat diktera till min matte så att hon kunde skriva i min blogg - så varmt har det varit!

Men idag blev jag lite avsvalkad så nu ska vi göra ett ryck. Egentligen var det meningen att min kompis Rex och hans matte och husse skulle komma på sen lunch/grill i vår koloni men igår utlovades ju världens oväder med massor av regn och svårartad åska. Därför beslöts, för säkerhets skull, att vi skulle ställa in grillningen. INTE kul att sitta i en koloni när det åskar precis. Sen blev det ju s.a.s. ändrade åsikter hos dom som gissar vädret och det såg lovande ut - men då fick matte inte tag i Anneli varken på fast tel. (tut-tut-tut-tut) eller mobil (tel.svarare) så vi bestämde oss kvickt att kolla med Murphy o Jacksons matte om en strandpromenad var tänkbar. Jodå, det var det lyckligtvis.

Men först av allt körde vi till Kirsten och i hennes affär köpte matte en vädringskrok att sätta i bagageluckan för att jag ska få luftcirkulation om jag sitter i bilen (ja inte nu i denna värmen för allt i världen men vid andra tillfällen). Sen körde vi till kompisarna och ställde bilen och promenerade ner till stranden.

Jag har ju inte varit så mycket vid stranden sommartid så det har liksom inte riktigt blivit av det där med att gå ut i vattnet nån längre sträcka - och långt mindre simma förstås. Men idag kavlade matte upp sina brallor och gick i, och då var man ju liksom nästan tvungen. Jag måste erkänna att det var ganska skönt och svalkade härligt men så långt som till att simma sträckte jag mig inte. Idag i alla fall, man vet ju aldrig i framtiden.........

2 kommentarer: