söndag 11 juli 2010

Tjohoooo - kalas!




Idag fyllde min tjejkompis Mimmi 2 år och jag (och matte) var bjudna på kalas. Vi skulle få grillat m.m. och det lät ju trevligt :-)

Men nu är det ju så med Mimmi att hon blir jätteglad när jag kommer men sen, på tjejers vis, ändrar hon sig hux flux och blir världens ragata. Jag får inte så mycket som snusa på en meters avstånd på hennes leksaker för då blir hon rent tosig. Ja rabiat skulle jag vilja säga. Och inte får jag röra mig fritt heller. Hon har synpunkter på var jag får gå t.o.m. Men men jag är ju van vid henne så jag bara låter henne hållas och vänder bort huvudet sådär lite lagom respektfullt så lugnar hon strax ner sig. Vid ett tillfälle när hon var upptagen av annat - packa upp sina presenter tror jag - då smög jag minsann in på kontoret och snodde åt mig några bitar av hennes torrfoder som stod där i en skål. Haha det skulle hon ha sett. Fast jag gillar henne i alla fall och jag tror faktiskt inte att hon menar så illa med dom där små "utfallen", dessutom så knuffas hon bara med nosen så det är inte hela världen - låt henne hållas säger jag bara.

Jag hade med mig ett jättegott tuggben (min favvosort), ROSA bajspåsar (för det är den enda färg hon använder) och en påse hjärtformade (ja ja okey då, lite kär är jag väl i henne kanske) mjukgodisar. Hoppas hon gillade det.

Jag fick en gottepåse med mig hem med en massa smågodis i och en supertuff tallrik (ska användas till externa belöningar sa matte) som jag fick köttbullar o prinskorv på. Mimmi o jag fick var sin egen tallrik och hennes matte o husse hade gjort särskilda grillspett till oss. Härligt!

Där var en massa roliga människor också, både stora och små. Så det var ett lyckat kalas och vi hade jättekul men det blev en aning varmt efter ett tag så jag fick ta på mig min kylduk och mitt kylhalsband och det kändes skönt.

En mycket lyckad dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar