söndag 14 mars 2010

Inte så jättebra



gick det för oss på agilitytävlingen i Staffanstorp idag. Men det vill jag bara framhålla att det var helt och hållet min mattes fel. Om hon hade kunnat reglerna lite bättre så hade vi inte blivit diskade i hoppklassen. Jag erkänner att jag gick lite fel i slalomen (ja va fasen jag e ju van vid vita pinnar så jag såg inte dom här så bra - eller - ja kanske det var nåt annat) men resten gick som tåget. Sen hade vi oflyt på samma ställe i agilityklassen, det gick nog lite troll i dom där pinnarna idag. Men för att kompensera för det så tog jag sats på vippen allt vad jag kunde och brydde mig inte om matte när hon försökte stanna mig på mitten så att den tippar över lugnt o fint. Nej jag for som en skottspole för att glädja henne och formligen flööög över den. Tror ni hon blev glad då? Ack nej - hon blev istället orolig för att jag skulle ha mått dåligt av detta men icke!!! Man är väl inte pjåskig. Summan av kardemumman blev alltså 2 diskningar men jag hörde när hon sa till Annelie att hon var jättenöjd med dagen ändå för det var vår allra första kl 1-tävling och jag gjorde tydligen mycket som var bra.
Däremot min kollega Alfons (griffon belge) var superduktig, ja hans matte Jennie också så klart, för dom blev tvåa i agilityklassen. Grattis Alfons om du läser detta - kanonbra jobbat!

Igår var vi på klubben, Rex o jag, och tränade lydnad. Där var blött som sjutton så vi slapp ligga plats för vi gillar inte när det blir kallt och blött om magen. Men det finns ju så mycket annat man kan träna på. Apportering tycker jag är kul så jag passade på att sno apporten som var avsedd för Rex. Då ville min matte stoppa mig men Annelie sa att för sjutton låt honom ta den och beröm honom. Ja dom e för roliga att höra på dom där två när dom diskuterar hur dom ska få Rex och mig dit dom vill. Jag har lyckats träna min matte till att ge mig godis varje gång jag går och tittar på henne. Bra va?

Nä nu ska jag gå och knyta mig för det har varit en lång dag - och framför allt tidig uppstigning så det börjar dra i ögonen.

4 kommentarer:

  1. Vad du är duktig Allan sen att din matte tappar lite fokus är ju inget du kan hjälpa:-)

    SvaraRadera
  2. Tack kära Vicktoria! Skönt att nån förstår mig.

    SvaraRadera
  3. Hmm... detta med att kontot ska funka har matte inte riktigt koll på. Vi har skapat en profil och allt nu ska bara kommentaren också bli publicerad. Vi testar igen :)

    Hoppas att allt är bra med dig & din matte..

    Griffonkramar Alfons

    SvaraRadera
  4. Yes... We did it!
    Griffonkramar Alfons

    Ps; Matte & Ådi hälsar...

    SvaraRadera